Vor medlemsudflugt på Ærø
Lørdag den 11. september holdt vi vor medlemsudflugt til Jesper Bus – Ærø Turistfart, med henblik på at høre busvognmand Jesper Møller Jensens interessante beretning om firmaet og se firmaets busgarage i Marstal.
De fleste af os havde dog valgt oven i at se hele Ærø, ved at vælge det også tilbudte hele weekendophold på Ærø, med Jesper Møller Jensen som rejseleder.
![På Ærø Hotel fik vi frokost. Her bød vor formand Tony Werling velkommen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/02_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_18.jpg)
![På Ærø Hotel fik vi frokost. Her bød vor formand Tony Werling velkommen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/02_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_18.jpg)
![På Ærø Hotel fik vi frokost. Her bød vor formand Tony Werling velkommen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/02_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_18.jpg)
![Jesper Møller Jensen fortalte her bl.a. om forhistorien til Ærø Turistfart. Bl.a. at hans slægt oprindeligt var møllere. Men at man grundet sygdom måtte finde noget andet at lave, og det blev at købe en bus og køre rundture for turisterne.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/03_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_24.jpg)
![Jesper Møller Jensen fortalte her bl.a. om forhistorien til Ærø Turistfart. Bl.a. at hans slægt oprindeligt var møllere. Men at man grundet sygdom måtte finde noget andet at lave, og det blev at købe en bus og køre rundture for turisterne.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/03_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_24.jpg)
![Jesper Møller Jensen fortalte her bl.a. om forhistorien til Ærø Turistfart. Bl.a. at hans slægt oprindeligt var møllere. Men at man grundet sygdom måtte finde noget andet at lave, og det blev at købe en bus og køre rundture for turisterne.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/03_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_24.jpg)
![Derefter beså vi vognmandens store garageanlæg i Marstal.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/04_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_31.jpg)
![Derefter beså vi vognmandens store garageanlæg i Marstal.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/04_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_31.jpg)
![Derefter beså vi vognmandens store garageanlæg i Marstal.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/04_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_31.jpg)
![Her fik vi fik en masse mere at vide om firmaets historie, dets nære samarbejde med kommunen og lokale ildsjæle, og om dets fremtidsvisioner, med lige fra el-busser til solcelledrevne bus-klimaanlæg.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/05_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_37.jpg)
![Her fik vi fik en masse mere at vide om firmaets historie, dets nære samarbejde med kommunen og lokale ildsjæle, og om dets fremtidsvisioner, med lige fra el-busser til solcelledrevne bus-klimaanlæg.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/05_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_37.jpg)
![Her fik vi fik en masse mere at vide om firmaets historie, dets nære samarbejde med kommunen og lokale ildsjæle, og om dets fremtidsvisioner, med lige fra el-busser til solcelledrevne bus-klimaanlæg.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/05_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_37.jpg)
![Her fik vi kaffe og kage.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/06_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_38.jpg)
![Her fik vi kaffe og kage.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/06_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_38.jpg)
![Her fik vi kaffe og kage.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/06_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_38.jpg)
![Jesper Bus’ og Ærøs bushistorie blev naturligvis illustreret via en masse spændende billeder.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/07_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_40.jpg)
![Jesper Bus’ og Ærøs bushistorie blev naturligvis illustreret via en masse spændende billeder.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/07_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_40.jpg)
![Jesper Bus’ og Ærøs bushistorie blev naturligvis illustreret via en masse spændende billeder.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/07_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_40.jpg)
![De nyeste af rutebilerne er Iveco Crossway med ZF Ecolife-gear, som kører op mod fire kilometer literen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/08_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_43.jpg)
![De nyeste af rutebilerne er Iveco Crossway med ZF Ecolife-gear, som kører op mod fire kilometer literen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/08_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_43.jpg)
![De nyeste af rutebilerne er Iveco Crossway med ZF Ecolife-gear, som kører op mod fire kilometer literen.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/08_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_43.jpg)
![Man anvender det naturgasbaserede GTL Fuel fra Shell. Med dette kører man meget miljøvenligt, men uden de samme omkostninger og bindinger som f.eks. ved HVO.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/09_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_45.jpg)
![Man anvender det naturgasbaserede GTL Fuel fra Shell. Med dette kører man meget miljøvenligt, men uden de samme omkostninger og bindinger som f.eks. ved HVO.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/09_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_45.jpg)
![Man anvender det naturgasbaserede GTL Fuel fra Shell. Med dette kører man meget miljøvenligt, men uden de samme omkostninger og bindinger som f.eks. ved HVO.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/09_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_45.jpg)
![Ligeledes er udgifterne til partikelfilter-vedligehold er minimale, plus man har de renest tænkelige udstødningsrør.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/10_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_46.jpg)
![Ligeledes er udgifterne til partikelfilter-vedligehold er minimale, plus man har de renest tænkelige udstødningsrør.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/10_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_46.jpg)
![Ligeledes er udgifterne til partikelfilter-vedligehold er minimale, plus man har de renest tænkelige udstødningsrør.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2021/09/10_20210911_Busudflugt_BHS_Marstal_46.jpg)
Forrige
Næste