Vores generalforsamling hos Keolis i Glostrup
Keolis var vært ved vor generalforsamling d. 4. maj, der foregik på selskabets, som Fugl Føniks af asken, genopførte hovedkontor og garageanlæg på Naverland i Glostrup.
Michael Brandt-Nielsen og Peter Quaade var vores hyggelige og inspirerende værter, og vi fik bl.a. beretningen om da det hidtidige anlæg for tre år siden nedbrændte, og om hvordan man trods branden fik bustrafikken i gang samme dag. Ligeledes fik vi beretningen om hvordan man på det eksisterende fundament fik etableret et nyt værksted og større kontor, og om afsavnene i byggeperioden, hvor man især følte det besværligt at skulle køre til Avedøre Holme når en bus skulle på værksted.
Som det bushistoriske indslag fik vi historien bag City-Trafik, som rutebilvognmændene i HT-området stiftede i 1989 for at kunne byde med de store udenlandske selskaber, nu hvor HT-buskørslen skulle i udbud, og om det samtidige Partner Busy, der også kom med i Keolis i Danmark. Vi fik også beretningen om de efterfølgende ekspansioner ind i drift af letbaner.
Med nu et fransk moderselskab fik vi også en indføring i nogle interessante forskelle imellem den kollektive trafik i Danmark henh. Frankrig. Nemlig at imens det i Danamrk er trafikselskabet der specificerer de fleste detaljer, overlader man det i Frankrig i større grad til den valgte operatør.
Der er bestemt ingen tvivl om vi gik meget klogere derfra end da vi kom.