BHS på Dansk Persontransport – DPT’s årsmøde i Helsingør
Bushistorisk Selskab deltog med en lånebus ved Dansk Persontransport – DPT’s årsmøde og busmesse på Hotel Marienlyst i Helsingør 25. og 26. marts.
Vor egen Mercedes Benz/Stautrup-bus var nemlig ikke nået at blive udstillingsklar.
Men Ditobus var venlig at låne os deres veteranbus, en DAB-Silkeborg som man har ført tilbage til som da den leveredes i 1990. De leverede den ved busmessens start og hentede den igen ved busmessens slutning, så vi skulle blot opstille vore roll-ups og et bord med Busbladet og vore hvervefoldere. Vi takker meget for denne gestus.
Flere af os fra bestyrelsen deltog på skift de to dage. Vi fik da også vist flaget med en rutebil fra dengang de var med lyd på og i vognmandens farver.
Dog var vi ikke de eneste med en historisk bus, idet også Evobus og VBI deltog med busser med historie.
Der var naturligvis mange nye busser udstillet, både store og små og til diesel og el.
![Evobus' Setra S12 cafébus fra 1966 havde traditionen tro mange gæster.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/02_20220326_CL54552_SetraS12_Evobus_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)
![Evobus' Setra S12 cafébus fra 1966 havde traditionen tro mange gæster.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/02_20220326_CL54552_SetraS12_Evobus_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)
![Evobus' Setra S12 cafébus fra 1966 havde traditionen tro mange gæster.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/02_20220326_CL54552_SetraS12_Evobus_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)
![VBIs Isuzu Ecobus cafébus fortæller også historie, Ecobus var nemlig den første busmodel fra Anadolu Isuzu dengang man begyndte at producere busser tilbage i 1986.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/03_20220326_PWR880EG_Isuzu_VBIGroup_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![VBIs Isuzu Ecobus cafébus fortæller også historie, Ecobus var nemlig den første busmodel fra Anadolu Isuzu dengang man begyndte at producere busser tilbage i 1986.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/03_20220326_PWR880EG_Isuzu_VBIGroup_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![VBIs Isuzu Ecobus cafébus fortæller også historie, Ecobus var nemlig den første busmodel fra Anadolu Isuzu dengang man begyndte at producere busser tilbage i 1986.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/03_20220326_PWR880EG_Isuzu_VBIGroup_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Den nye Mercedes-Benz Intouro rummer også et historisk tilbageblik. Nemlig et lidt surmulende frontgitter som det man så på Magirus-Deutz-busser fra ca. 1960.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/04_20220326_DF67749_MercedesBenzIntouro_VridsloesemagleTuristfart_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Den nye Mercedes-Benz Intouro rummer også et historisk tilbageblik. Nemlig et lidt surmulende frontgitter som det man så på Magirus-Deutz-busser fra ca. 1960.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/04_20220326_DF67749_MercedesBenzIntouro_VridsloesemagleTuristfart_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Den nye Mercedes-Benz Intouro rummer også et historisk tilbageblik. Nemlig et lidt surmulende frontgitter som det man så på Magirus-Deutz-busser fra ca. 1960.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/04_20220326_DF67749_MercedesBenzIntouro_VridsloesemagleTuristfart_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Der skulle egentlig være blevet præsenteret en af de nye elektriske Yutong T12E-turistbusser til Vikingbus. Men i stedet blev det en af de efterhånden mange E12-bybusser leveret i Danmark, her til Tide Bus i Næstved.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/05_20220326_CZ20538_YutongE12_TideBus5010_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Der skulle egentlig være blevet præsenteret en af de nye elektriske Yutong T12E-turistbusser til Vikingbus. Men i stedet blev det en af de efterhånden mange E12-bybusser leveret i Danmark, her til Tide Bus i Næstved.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/05_20220326_CZ20538_YutongE12_TideBus5010_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Der skulle egentlig være blevet præsenteret en af de nye elektriske Yutong T12E-turistbusser til Vikingbus. Men i stedet blev det en af de efterhånden mange E12-bybusser leveret i Danmark, her til Tide Bus i Næstved.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/05_20220326_CZ20538_YutongE12_TideBus5010_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![VBI har opbygget og leveret denne elektriske Maxus-liftbus til Jesper Bus, Ærø Turistfart.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/06_20220326_MaxusEdeliver_JesperBusAeroe_DPT2022HelsingoerMarienlyst03.jpg)
![VBI har opbygget og leveret denne elektriske Maxus-liftbus til Jesper Bus, Ærø Turistfart.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/06_20220326_MaxusEdeliver_JesperBusAeroe_DPT2022HelsingoerMarienlyst03.jpg)
![VBI har opbygget og leveret denne elektriske Maxus-liftbus til Jesper Bus, Ærø Turistfart.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/06_20220326_MaxusEdeliver_JesperBusAeroe_DPT2022HelsingoerMarienlyst03.jpg)
![Snedsted Turistbusser har anskaffet denne Scania med karrosseri fra spanske Beulas. Den første Beulas i Danmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/07_20220326_DA84287_ScaniaBeulas_SnedstedTuristbusser_DPT2022HelsingoerMarienlyst06.jpg)
![Snedsted Turistbusser har anskaffet denne Scania med karrosseri fra spanske Beulas. Den første Beulas i Danmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/07_20220326_DA84287_ScaniaBeulas_SnedstedTuristbusser_DPT2022HelsingoerMarienlyst06.jpg)
![Snedsted Turistbusser har anskaffet denne Scania med karrosseri fra spanske Beulas. Den første Beulas i Danmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/07_20220326_DA84287_ScaniaBeulas_SnedstedTuristbusser_DPT2022HelsingoerMarienlyst06.jpg)
![Edelskov har anskaffet denne nye Neoplan Tourliner. Bemærk sidespejlene – det er kameraer!](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/08_20220326_NeoplanTourliner_Edelskov57_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Edelskov har anskaffet denne nye Neoplan Tourliner. Bemærk sidespejlene – det er kameraer!](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/08_20220326_NeoplanTourliner_Edelskov57_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Edelskov har anskaffet denne nye Neoplan Tourliner. Bemærk sidespejlene – det er kameraer!](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/08_20220326_NeoplanTourliner_Edelskov57_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Dansk Bus Renovering har indrettet denne MAN Lion's Coach til mobil sundhedsklinik. Den er leveret til PensionDanmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/09_20220326_CT25221_MANLionsCoach_PensionDanmark_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Dansk Bus Renovering har indrettet denne MAN Lion's Coach til mobil sundhedsklinik. Den er leveret til PensionDanmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/09_20220326_CT25221_MANLionsCoach_PensionDanmark_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Dansk Bus Renovering har indrettet denne MAN Lion's Coach til mobil sundhedsklinik. Den er leveret til PensionDanmark.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/09_20220326_CT25221_MANLionsCoach_PensionDanmark_DPT2022HelsingoerMarienlyst02.jpg)
![Den omfattende tilbehørsudstilling var placeret i hotellets foyer.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/10_20220326_indendoersudstilling_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)
![Den omfattende tilbehørsudstilling var placeret i hotellets foyer.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/10_20220326_indendoersudstilling_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)
![Den omfattende tilbehørsudstilling var placeret i hotellets foyer.](https://bushistorisk-selskab.dk/wp-content/uploads/2022/03/10_20220326_indendoersudstilling_DPT2022HelsingoerMarienlyst01.jpg)